A FedEx vagy UPS nem megkerülhető
Emlékeim szerint FedEx/DHL esetén azzal kezdődött a vámkezelési folyamat, hogy ki kellett választani, miként szeretném vámkezelni az árut és volt árutovábbítási opció. Ez nem megkerülés, hanem opció választása.
Kínából több éve rendeltem utoljára nagyobb értékű árut magánszemélyként, nem tudok róla nyilatkozni, miként oldják meg, amennyire tudom ott is értékfüggő, illetve már vannak eleve EU-n belüli raktáraik és onnan történik a kiszállítás (azaz ők maguk megoldják a procedúrát tömegesen, ami nyilván sokkal gazdaságosabb, mint küldeményenként).
A Backblaze-nek valószínűleg olyan kevés kiküldési ügye van az EU-ban, hogy olcsóbb nekik USA-ból megoldani, mint erre helyben kiépíteni a folyamatot. Ezért kérdés, hogy neked vajon van-e egyáltalán szükséged rá. Egyébként EU ügyfeleknek még úgy is jobban megérné az EU-ból történő kiküldés, ha valami kezelési költséget számítanának fel.
Mindenesetre nem gondolnám, hogy az EU vámkezelési eljárásait kellene bürokratikus ostobaságnak minősíteni azért, mert neked van egy aprócska, ráadásul speciálisabb eseted (az is csak feltételesen), amikor ez éppen kényelmetlen. Ha nem lennénk EU tag, akkor ez az adminisztráció sokkal több esetben megjelenne. Ráadásul itthon 27%-os ÁFÁ-ról beszélünk, ami tipikusan jelentősebb, mint máshol. USA-ban valóban nincs nincs ÁFA, de adminisztratív teendők (és vám) ott is vannak/lehetnek.
Ezért tartom jobbnak Európában a CrashPlan szolgáltatását, ahol ugyan csak letöltés van de arra nincs időlimit.
Akkor azt kell választani.