( bognarattila | 2025. 11. 03., h – 22:07 )

Nem tudom, hogy magánszemély esetén mi a helyzet, mindenesetre ez nem EU specifikus ostoba bürokrácia, hanem általános vámeljárás. Gyanítom, ha USA-ban rendelne valaki ugyanilyet az EU-ból, lényegében ugyanez lenne a helyzet, ráadásul az új trumpi vámmal megspékelve.

Az egész eljárás a feladó Backblaze aktív együttműködését igényli.

Mikor én rendeltem USA-ból, Kínából, akkor a vámügyintézéssel kapcsolatos költségeket nekem kellett állnom, a külföldi cég nem foglalkozott vele feladáskor, ő csak a fuvardíjat fizette. A cég jelentkezett, hogy megérkezett a csomag, vámolni kell.

Azonnal, gondolkodás nélkül elindítja a normál vámeljárást

Nem, felkínálja az opciókat, melyek között nekem eddig árutovábbítás is szerepelt, ami azt jelenti, hogy más fogja kezelni a vámárut. Valami kezelési díjat fel fog számolni, igen, erre írtam, hogy nem biztos, hogy megéri vele foglalkozni.

Akkor már egyszerűbb a CrashPlan itt Európában.

Ezt nem tudom megcáfolni, szerintem is egyszerűbb és valószínűleg olcsóbb is, bár kérdés, hogy valóságban mekkora valószínűséggel lesz szükséged teljes visszaálláshoz merevlemezekre. Ha szükség lenne, még mindig ráérsz futni egy kört, hogy egyszerűbb/olcsóbb kifizetni a vámot és ÁFÁ-t vagy érdemes futni egy kört a visszaigényléssel.

Nem fognak egyetlen magyar magánszemély kedvéért egyedi, bonyolult vámügyintézésbe kezdeni.

Nem biztos, hogy teljesen egyedi és nem tudják lekezelni, egy kérdést megér.  Ha a Fedexnél ez drága, nem megoldható, erre az esetre írtam, hogy érdemes lehet egy kisebb céget megkeresni.

a bonyolult, időrabló és költségektől sem mentes bürokratikus ügyintézés.

Sajnos nehéz kitalálni, hogy abban a csomagban olyan lemez van, ami vissza is fog menni, illetve bemondásra sem biztos, hogy el kellene hinni. Remélem megérted, hogy a gazdaság márpedig így működik, sajnos úgy tűnik egyre inkább így is fog, legalábbis egy darabig.