Eleve nem a terméket veszted meg, hanem a logót. Ugyanez a minőség logó nélkül töredékét éri.
Persze, a márka is része az árazásnak. A BMW meg a Bentley sem fog olcsón adni egy autót, akkor sem, ha műanyag alkatrészekkel van tele.
Nem attól függ az árazás, hogy milyen alkatrészekből áll egy termék.
Olyat még szerintem senki nem látott hogy a vevő azért nem veszi meg az almás dobozt, mert nincs a dobozban töltő.
Ez nem Apple specifikus ám. Thinkpadre ugyanúgy igaz ez, sokan csak azt hajlandók venni (én is ilyen vagyok). Minden márkánál megvannak a márkahű vásárlók, lehet ez akár toll is (csak Zebra, vagy csak Parker), de még joghurt is, meg bármi. Ennek megfelelő a termékek árazása is, a piackutatásokban komolyan mérik a márkahűséget, a márkanévhez kapcsolódó konnotációkat (valaki pl. nem hajlandó Nestlé terméket venni) stb.