( mraacz | 2025. 10. 13., h – 17:07 )

Én simán elautózok 1000 km-t a dízellel, ha nem sietek. Ma már nem tudnék dízelt venni, mert nincs ilyen verzió. Van helyette 500 km-re (állítólag) jó EV, ugyanabban a kasztniban pont a duplájáért, mint amennyiért a dízelt vettem, igaz az nem most volt, hanem évekkel ezelőtt. Konkrétan nyáron a Balatonig naponta oda-vissza 40 km-t autózok, 3,8l/100 km fogyasztással. Plusz az Adblue. Ha lenne másik dízel, lehet már cseréltem volna, így marad a régi, megvárom, ameddig az EV ára lemegy. Le fog menni, mert ezeken az árakon a vevő nem hajlandó kompromisszumokat kötni. Plusz ha megjelenik a BYD, meg a többi kínai márkából az, ami a honi piacon véletlenül leesik az aszal széléről, muszáj lesz a német autógyártóknak javítani az ár/szolgáltatás arányon, különben senki nem fogja megvenni a termékeiket. Amint képes a piac normális EV árakat ajánlani, én leszek a legnagyobb hívője az EV-nek. Úgy számolom, ez még néhány év, szerencsés esetben egybeesik a szaldó lejárásával és az inverter élettartamának végéből következő cserével. Meg akkorra talán lehet megfizethető áron akkumulátort is kapni a házba. 

Ma az EV és a szigetüzem vagy lehetetlen, vagy értelmetlen vagy mind a kettő és pluszmég kurva drága is.