Nem értem ezt a "vendor lock" problémát/felvetést. Mintha az informatikában (és más területen) minden más varázsütésre csereszabatos lenne, holott baromira nem.
Microsoft Windows, Active Directory is ilyen.
De ha veszel egy akkumulátoros barkácsgépet, akkor is ez van: jó eséllyel nem fogsz tudni másik cégtől akkut venni, dobhatod ki, amid van, kezdheted nulláról másik céggel. Elég tipikus, hogy akkumulátorra jóval rövidebb a garancia.
Ha kiválasztasz egy technológiát, akkor az egy befektetés. Kiválasztáskor nyilván nézed a múltat, próbálod nézni a jövőt és az alapján is döntesz.
a szerződés szerint a licensz lejár azelőtt, hogy a kapcsolódó hardver és szoftver amortizálódna
Az én látókörömben a VMware támogatások tipikusan külön életet éltek a hardvertől: egyszer megvették a licencet, aztán 1/3 évente megújították, a hardverek élik a maguk életciklusát.
Minden üzletnek része valamennyi bizalom, a Broadcom visszaélt ezzel: a gond ott van, hogy senki nem gondolta volna, hogy ilyen drasztikus tabula rasa történik. Eddig is voltak áremelések, termékváltozások, akár duzzogással is járt, de viszonylag könnyen abszolválható volt. Most pedig az van, ha lejárt, amid van, akkor újra kell indulni - sokkal drágábban. Ez nyilván nem szimpatikus ügyfél oldalról, kényszerhelyzet van.
Ekkora erővel mindenki böszme volt, aki például 3 évnél rövidebb támogatással vett eddig VMware licencet, csak azért, mert bízott abban, hogy egy év után tud venni még egy évet, majd még egyet stb. Elég sok ilyen úgymond böszme cég volt, akik nem fizettek ki előre sok évet.