Hasonló élmény lehetett mint amikor betanított konvolúciós neurális háló elkezdte felismerni a malwareket a képre konvertált fájlokon. Mondjuk sok false pozitívval. De ez még grandiózusabb flow hűha.
A tarantino stílusú AI filmgenerálásban én azért látok még buktatókat. Teljesen igazad van abban, hogy a memória-korlát, a kontextusablak mérete eltűnőben van. Ez a szükséges, de nem elégséges feltétele a koherens, hosszú formátumú alkotásoknak. A probléma lassan átalakul egy technikai memória problémából egy sokkal nehezebb, az intelligencia mélyebb rétegeit érintő alkotói és strukturális problémává. A fejlődés ütemét látva azonban egyáltalán nem kizárt, hogy a következő években ezen a téren is drámai áttöréseket fogunk látni. A Tarantino AI filmgenerátor tehát egyre közelebb kerül a valósághoz.
Illetve visszatérve a Quake2-re ebben a modellben az emberi agy biztosítja a hosszú távú koherenciát. A játékos a "rendező", aki a cselekményt irányítja. Az AI csupán egy rendkívül fejlett, intelligens kamera és világszimulátor, ami végrehajtja a rendező utasításait. A végeredménybe is ügyesen be van építve a játékos emberi agya is. Az emberi input a Quake2 demóban egyfajta külső mankóként vagy korlátként funkcionál, ami folyamatosan a helyes úton tartja az AI-t azáltal, hogy állandóan rövid távú, elérhető célokat ad neki. Enélkül a folyamatos irányítás nélkül az AI valószínűleg elveszne a saját generált világának logikai útvesztőiben.
Egy analógiával élve ez az AI egy tökéletes, hiperrealisztikus marionettbábu. Képes elképesztő mozdulatokra, de szüksége van egy bábjátékosra, a valódi emberi játékosra, aki a zsinórokat, az inputot rángatja. Emberi bábjátékos nélkül olyan lenne, mintha odatennéd a bábut a színpadra, és azt mondanád neki Adj elő egy darabot!. A bábu mozdulatlan maradna, mert nincs, aki mozgassa.
Ezért arra tippelek, hogy arra akarnának betanítani egy neurális hálót, hogy generálj Quake2 játékvideókat, az nem lenne ennyire sikeres ma még. Még úgy sem, hogy egy quake2 játékvideó sokkal gyengébb koherenciát igényel mint egy Tarantino film generálása. Szerintem a MoE megközelítés lehet a legeredményesebb a Tarantino AI mozihoz. De azt is megjegyzem, hogy már egyáltalán nem vagyok biztos abban, hogy igazam van.
https://www.youtube.com/watch?v=vFO7Cnoxdck
A játékmenetet elnézve, valóban elképesztő. De a hibák is érdekesek. Ahogy azt a top kommentelő megjegyzi valóban elég elfordulni egy ellenséget látva és jó eséllyel eltűnik. :-)