( Friczy | 2025. 08. 26., k – 08:16 )

Korábban azt írtad:

Ha a Rákosrendezőn egy órán át zárva van a sorompó úgy, hogy egyetlen egy vonat sem halad át ezalatt a kereszteződésben, akkor szerintem az nem túl bonyolult helyzet. Nem feltételezem hogy a felelős vasutas szakember idióta, hanem azt valószinűsítem, hogy ennek nem vasúti forgalom a valós oka.

A sorompó tartós lezárt állapotának a vasúti forgalom az oka. Az más kérdés, hogy pont a vasúti forgalom miatt ott már rég felüljárónak kéne lennie. Ahogy onnan nem messze, a Hungária/Róbert Károly körúton van is, az az autósoknak jó is, mindenki másnak viszont nem.

de se annak nem látszik nyoma ott, hogy indokolt lenne a sorompó folyamatos zárva tartása

https://jegy.mav.hu/menetrend/allomas?a=005510082&d=2025-08-26T09:00:00… (ez választ ad az akár egy órán át zárt sorompó vasúti forgalom nélkül felvetésedre, ilyen időszak éjjeli 1 és 4 közt van. Olyankor még nem jártam arra.

Nézd meg, milyen sűrűséggel haladnak át a vonatok Rákosrendezőn. Ehhez add hozzá, hogy nem csak vonal, hanem állomás, ami bonyolítja a rendszert. Igen, a biztosítóberendezés korszerűsítésével lehet, hogy némileg javítható lenne, és gyakrabban lenne felhúzható a sorompó pár percekre, de sokat nem lehetne vele javítani az állapotokon.