( mraacz | 2025. 08. 25., h – 21:05 )

Ez a helyzet szerintem nem a vasút miatt van. Már rég megépülhetett volna ott egy felüljáró, ha a XIII. kerületben lett volna olyan épeszű önkormányzati képviselő, aki elfogadná, hogy a forgalom az M3-ról a Szegedi útra terelődjön. Szerintem a környéken lakók meg is lincselnék azonnal. Ezért az a sorompó ugyanolyan demokratikus forgalomkorlátozó intézkedés, mint a Király utca körül létrehozott labirintus. Aki arra megy, ne tudjon áthaladni, ha odatéved, szopjon vele, hogy máskor meg se próbáljon arra járni.  

A közlekedést a várospolitika nem segíteni akarja, hanem korlátozni és lehetetlenné tenni. A Szegedi úti átjáró ennek sok évtizedes példája.

Állítólag most már van erre megállapodás, nem ismerem a részleteket, de nem nagyon hiszem, hogy én fogok arra járni az életben. Legutóbb a bringával valahogy átszenvedtem magamat a lezárt sorompó körül, ez egy "közakadály", ha van ilyen fogalom.

(Friczynek mondom, hogy amikor én arra jártam a váci vonalon a vonat még óránként közlekedett a nap nagy részében és véletlenül sem emeltek sorompót két áthaladás közben, nem sikerült rájönnöm, hogy mikor lehetett ott átmenni. Ha a MÁV a Lázár miatt teljesen szétesett és tönkrement, ezért már negyedóránként jár ott a vonat, akkor is két áthaladás között óránként 4-szer 5 percre ki lehetne nyitni a sorompót. Ha más vonatok miatt ez nem lehetséges, akkor is teljesen valószínűtlen, hogy az átjárás ott vasúttechnikai okokból lenne blokkolva.)