Mitől lesz ezgy autóalkatrész-kereskedés Alza szintű? Hogy másnap az éjfélig megrendelt árut átveheted? :-)
Előttem már jó sokan leírták, hogy a 3-4 legnagyobb nem Alza-szinten nyomja az ipart, hanem úgy dolgozik, ahogy a szervizben a szerelő:
- Reggel 7-kor szétborítják az autót
- Fél 8-kor leadják a rendelést az alkatrészekre
- Ha van helyi raktárban (többnyire van), akkor 10-11 körül ott a cucc, kivéve, ha a szerviz Bivalyböhönye-Külsőtől 30 km-re van, és csak földúton lehet megközelíteni. Oda csak délben ér ki.
- Fél egykor a szerelő nagy szentségelve megállapítja, hogy bár a cikkszám helyes, azon mégis valami mást szállított a kereskedő.
- Telefon a kereskedőnek, ha a környéken van még a szállító, megy vissza a cuccért, délutáni kiszállítással viszik a helyes alkatrészt.
- Ha vita alakul ki, hogy de márpedig mi jót vittünk ki, akkor is többnyire elviszik a cuccot, aztán a szerelő nézegetheti a többi kereskedő honlapját, hogy ott mikor, mennyiért van az alkatrész.
Egyébként ha kérdéses, jó-e az alkatrész, sokszor van a szállítónak 5 perce arra, hogy kiderüljön, tényleg a jó alkatrészt vitte-e ki, vagy pedig döglött nyest van a csomagolásban. Ha utóbbi, nem is kell telefonálgatni, a szállító már viszi is vissza a helytelen alkatrészt, és következő körben hozza a jót (ha van).
Ez a rendszer a kis, független szervizeknek aranyat ér, mert az esetek többségében az ügyfél délután fizet és eltolja a talicskát. Pörög a biznisz, jöhet a következő verda.