A KKV-szektorban és egy kisebb multinál dolgozom, így több hasonló helyzettel találkoztam már. A problémák gyökere általában a szűkös erőforrások – legyen szó pénzügyi vagy humán kapacitásról. Ilyenkor a legfontosabb, hogy ne essünk pánikba, ne kapkodjunk, mert az csak további káoszt szül. Hideg fejjel, lépésről lépésre kell kezelni a helyzetet. Ezeknél a cégeknél ritkán van szó olyan kritikus adatról, amelyen emberéletek múlnának, így nincs értelme túldramatizálni.
A hozzáállásuk jó: felismerik a hibát, amit lehet, visszaállítanak, és egy működő, bár esetleg korlátozott állapotból próbálják fokozatosan visszahozni a rendszert.
Meglepődnél, milyen gyorsan tudott a logisztikai csapat átállni SAP-ról Excelre és kézzel írt szállítókra. Az emberek képesek megoldani a problémákat, de ilyenkor egymást hibáztatni vagy feleslegesen stresszelni a legrosszabb, amit tehetünk. A helyreállítás után majd levonják a megfelelő következtetéseket.