Egy valóban profi szakportál, amely ad magára, 2025-ben már képes lenne kezelni a felhasználói kommunikációt, akár a "kommentharcokat" is – ha máshogy nem, mesterséges intelligencia segítségével. Nem arra gondolok, hogy a meglévő, egyébként is túlterhelt kollégák foglalkozzanak ezzel, hanem arra, hogy egy udvarias, AI-alapú rendszer legyen erre beállítva. Nyíltan jelezve, hogy AI válaszol, de így is érdemben, emberi stílusban lehetne reagálni.
Technikailag ez nem ördöngösség: ha nincs kész rendszerük, akár nulláról is össze lehet rakni 2–3 nap alatt. A költsége sem vészes – kb. 50 euróból már működtethető, és ez beleférhet akár 4–5 ezer válaszba havonta, ami válságkommunikációs helyzetben bőven elég.
Fel lehet tenni a kérdést: minek? A válasz: mert megtehetjük (because we can). És ezzel valóban megmutathatnák, hogy ők egy 2025-ös gondolkodású, technológiai szempontból is igényes szakportál. Jelen formájában viszont az egész helyzet sajnos olyan, mint amikor egy gyorstalpalós matektanár belezavarodik egy másodfokú egyenletbe, és még a 45 perces dolgozatidő alatt sem sikerül a megoldás.