( Ritter | 2025. 07. 28., h – 08:27 )

"nincs kapacitásunk kommentharcolni, nem is lesz, hiába látjuk az olykor egész extrém teóriákat, vagy az olykor nettó rosszindulatot, kárörömöt. Nem azért hallgatunk, mert beleegyezünk, hanem azért, mert nincs erre allokálható energiánk. A mondanivalónk úgy is azoknak szól, akik szeretnék még használni a szolgáltatást."

Egy valóban profi szakportál, amely ad magára, 2025-ben már képes lenne kezelni a felhasználói kommunikációt, akár a "kommentharcokat" is – ha máshogy nem, mesterséges intelligencia segítségével. Nem arra gondolok, hogy a meglévő, egyébként is túlterhelt kollégák foglalkozzanak ezzel, hanem arra, hogy egy udvarias, AI-alapú rendszer legyen erre beállítva. Nyíltan jelezve, hogy AI válaszol, de így is érdemben, emberi stílusban lehetne reagálni.

Technikailag ez nem ördöngösség: ha nincs kész rendszerük, akár nulláról is össze lehet rakni 2–3 nap alatt. A költsége sem vészes – kb. 50 euróból már működtethető, és ez beleférhet akár 4–5 ezer válaszba havonta, ami válságkommunikációs helyzetben bőven elég.

Fel lehet tenni a kérdést: minek? A válasz: mert megtehetjük (because we can). És ezzel valóban megmutathatnák, hogy ők egy 2025-ös gondolkodású, technológiai szempontból is igényes szakportál. Jelen formájában viszont az egész helyzet sajnos olyan, mint amikor egy gyorstalpalós matektanár belezavarodik egy másodfokú egyenletbe, és még a 45 perces dolgozatidő alatt sem sikerül a megoldás.