Közben még nézegettem, hogy mik is voltak ezek a dark patternek, és a megértésem szerint:
https://www.ftc.gov/news-events/news/press-releases/2022/12/fortnite-vi…
https://www.ftc.gov/system/files/ftc_gov/pdf/1923203EpicGamesComplaint…
- A bankkártya adatokat elmentették, és később a gyerekeknek engedték, hogy v-buckokat (játékbeli pénznem) vásároljanak, a szülők beleegyezése nélkül. Ha a szülők vették meg a gyereknek a v-buckokakat, az sem volt jobb, mert onnantól ezt a virtuális pénzt a gyerek költötte el a játékon belül, ahol meg a következő történt:
- A felületen logikátlan, félrevezető, megerősítési lehetőség nélküli vásárlások voltak, pl skin, aminek azt hiszed, hogy az előnézetét megnézheted, de már vásároltál is, stb... Egyetlen gomb nyomásra. - Ezt már ugye a gyerekek csinálták. - Tehát "elszedték" azt a virtuális pénzt, ami már a gyerekekre volt bízva. (amit igazi pénzen vettek, sokszor a szülők tudta nélkül)
- A visszatérítési folyamatot elbonyolították, és eldugták, hogy ne is akarja senki.
- És figyelj, most jön a poén, mert nagyon vicces, hogy ezek után még ők reklamálnak az apple-nél:
- Figyelmen kívül hagytak felhasználói panaszokat.
- Aki a bankkártya kibocsájtójuknál vitatták a tranzakciót, és folyamatot indítottak erre, azokat kitiltották egyszerűen, kizárták a fiókjukból. Elérhetetlenné téve egyébként mindent, amit eddig megvettek.
Ezt csak csendben mondom, de ezek után felőlem az apple bárhonnan kizárhatja őket.
Ha jól értettem a neten leírtakat.
Szóval ezért gondolom azt, hogy érdemes fenntartással kezelni, hogy akkor ki is a hibás a frissítési folyamatban... (akkor is, ha az apple-ről van egy kialakult vélemény)