A Facebook az (a fentiek alapján) nem kérdés. Lemondták a peering-et (mert nem volt elég a discount) majd továbbra is használták. (nyilván itt már bukták a discount-ot és a kedvezményeket is - plusz jött rá kamat is, gyanitom). A másik oldalon nézzük, hogy mit csinálnak a nagy tartalomszolgáltatók: gyakorlatilag saját költségükön odaviszik a tartalmat az adott országba, és/vagy biztosítanak cache szervereket (persze, tudjuk, a hw ára a legkisebb része ezeknek, és cserébe (tudtommal) azt várják el, h a partner adja a helyet, áramot és netet cserébe)Egyenlőre DTAG nyert facebookkal szemben, DTAG nyert CF-fel szemben, CF is fizet.
A végén persze te fizetsz, vagy így vagy úgy.Hát, igen - kevéssé elegáns az alacsony árral behúzni (és lekötni) az előfizetőt - majd a túloldaról is megpróbálni lehúzni egy réteg bőrt...