( adhocsupport | 2025. 04. 28., h – 13:56 )

Teljesen egyetértek abban, hogy a probléma túlmutat egyetlen védelmi rétegen, és a bűnözők mindig új módszerekkel próbálkoznak.

Ugyanakkor fontos tisztázni a felelősségi köröket: A rendőrség és az állam feladata valóban a bűnözők üldözése, a lebukás kockázatának növelése, a büntetések szigorítása. 
Viszont a bankok elsődleges kötelezettsége a saját ügyfeleik pénzének védelme – ez nemcsak erkölcsi kérdés, hanem törvényben előírt kötelezettség is (PSD2, SCA, Pftv. Magyarországon).

A bank: Saját rendszerén belül kellene kockázatelemzést, megerősítő azonosítást, vészjelzéseket bevezetnie. Megelőzéssel kellene megakadályoznia, hogy egy ügyfél számláját pillanatok alatt le tudják nullázni.

Ha a bank nem tesz meg mindent a maga részéről, akkor az ügyfél – legyen bármilyen óvatos is – védtelen marad. Ezért nem „szélmalomharc” a bankok oldalán: már ma is vannak bankok, amelyek például:

  • Minden új eszközről bejelentkezéskor extra hitelesítést kérnek. Nagy összegű utalásnál telefonos visszahívást végeznek. Geolokációs eltérés esetén zárolják a tranzakciót emberi felülvizsgálatig.

Ezek valós, működő megoldások, amelyek százszámra akadályozzák meg a csalásokat nap mint nap – nem csak a bűnözőkre várva.

A rendőrség természetesen fontos, de ha a bank eleve meggátolja a csalást, akkor az ügyfél meg sem károsodik, tehát a büntetőeljárásra nem is lenne szükség.

Ezen túl a NAPI szösszenet: miközben például a 6.5 millió forintos ügyben ismert a KHBank fogadó által Nédó Ruben Mánuel névvel a fogadó fél, 18 percen belül értesítették a KHB-t is, de az illetékesen eljáró az ügyben "szabadságon van a héten" - a forrónak nevezett nyom, a kárösszeg, a pénz eldorbézolása stb. stb...már mind gyakorlatilag a "levesben"...

NÉDÓ RUBEN MÁNUEL pedig a KHB Bank érkezési oldalának haszonélvezőjeként lehet a Bahamákon vakargatja a golyóit, amíg a sértett például ma is ült másfél órát a Bankfiókban, ahol konferenciát hívtak össze a MBH Bank munkatársai, ki miért NE vegye át az ügyfél, tárgyban feltett kérdéseit. Az idő nyert: meg a kereskedelmi térben ülő másik sértett aki azóta került "levesbe", az meg éppen kisirhatta magát. 

Rendőrség? Ugyan már...Bank? Senki se felelős...marad a szarkasztikus válasz, az ügyfélnek: tedd nagyanyád párnája alá a pénzed....