( mraacz | 2025. 04. 26., szo – 19:05 )

Ráadásul 3 különböző adattartalmú infrához nem tudsz egységes frontendet alkotni. Pontosabban, elvileg ez lehetőség, gyakorlatialg annyi problémát felvet, hogy jobbára bele se kezdenek a megvalósításba.

Ez mentségkeresés. A ONE példáját valamennyire ismerem, világos, hogy belülről ezer sebből vérzik, az "egységes infrastruktúra" borzasztó messze van és még rengeteg időt igényel, hogy valamiféle integráció legyen, de ha a frontendet megnézed, bizony ott nagyjából megtörtént az összevonás. Jelenleg egyedül a földfelszini műsorszórás (AH - MindigTV) felülete az, ami kilóg, a többi, az összes ONE termék a felhasználónak egyetlen bejelentkezéssel megbízhatóan és biztonságosan elérhető. Az MBH-nál nem a feladat megoldhatatlan, hanem a szakértelem és a vezetői képesség hiányzott a mogoldáshoz. Egyébként ez talán nem MBH specifikus, a szakmai tisztesség általában hiányzik, mert rengeteg féle mentséget talál és verifikál magának az informatikai szakma, ezeket a laikus környezet általában képtelen cáfolni és így a mocsár általános.

Azt elfogadom, hogy egy ilyen banki összeolvadás szakmai kihívás az informatikának, de azt nem eszem meg, hogy ez a felmutatott eredmény szakmailag tolerálható. A "kőkemény valóság", amit írsz, nem a feladat nehézségéből, hanem a szakma hiányos felkészültségéből és a szakmai tisztesség hiányából fakad.  

Egyébként meg teli van a tököm azzal, amikor a mocsárból kinézve itthon a normális értékrendet idealizmusnak tartjátok. Nem vagy ilyesmivel egyedül. Aztán ha teljesítménykényszer alá kerül az informatikus, mondjuk a világ boldogabbik felére, ahol nem elég megmagyarázni, hogy mit miért *NEM LEHET*, akkor kiderül, hogy az akadályok jelentős része mégiscsak legyőzhető. Onnan nézve ilyenkor a sikerből persze megintcsak marad a lenézés az itthoni mocsárra.