Rossz a mérési pont. Nem az a kérdés, hogy hány feladóval van gond. A következők a helyes kérdések:
- Mennyire kritikusak üzleti szempontból a posta által küldött levelek?
- Ha egy-egy levél nem érkezik meg, az mekkora pénzbeli kiesést jelent a cégnek?
- Ehhez képest, mennyit fizettek ennek a szolgáltatónak az ilyen minőségű levélkezelésért?
Ha ezekre van válasz, akkor az, és csakis az lehet a mérési pont a költözés felmérésekor.
Másik oldalról:
Ha megvan a fiók lista, és megáll olyan 100 alatt, akkor két ember egy nap alatt létrehozza az összes fiókot, beállítja és végig is teszteli. Ha olyan a szolgáltató, akkor amúgy tudtok API-n keresztül batchben is létrehozni fiókokat jelszavakkal, a domainek átirányítása az ami macerás, de főleg a bürokrácia miatt, amúgy az is megvan egy fél nap alatt. Ennek van egy munkaköltsége, ezt kell összevetni a fent kikalkulált összegekkel.
Ránézésre azt mondanám, hogy jobban járnátok egy alap Google Workspace-cel vagy egy M365-tel, és többet nyernétek mint amit veszítenétek.