Kérlek ne sértődj meg a következő sorokon, csak egy általános jelenség fogamazódott meg bennem a posztot olvasva.
Igazából a fenti sorokból az jön le, hogy van egy drága telefon, amiről a tulaja semmit sem tud, ami a képességeit illeti. Majd amikor számára megoldhatatlan problémával találkozik, nem kérdez meg senkit, nem néz utána az Interneten. Majd meghozza a döntést, másik készülék kell, mert ez nem jó. (Ilyenkor felmerül a kérdés, hogy ha az autóból kifogy az üzemanyag, akkor is másikat kéne venni?) Majd miután az új - általa jónak hitt - megoldás sem válik be mástól vár megoldást a problémára, hiszen a szükséges minimális tudás birtokában továbbra sincs.
Ez a fajta gondolkodás egyre gyakoribb jelenség napjainkban és mindig oda lyukad ki, hogy mástól, ingyen várja a megoldást, mert egyszerűbb.
Ettől az az érzés fog el, hogy én ingyen oldjam meg a más azon problémáját, amit neki kéne, de még arra se veszi a fáradtságot, hogy utána olvasson dolgoknak. Én más helyett nem fogom megoldani a problémáját ingyen. Ez az egész IT világ is egy szakma, mint bármelyik másik. Ha itt segítünk másnak az nem azt jelenti, hogy itt tanítjuk meg az alapokra hanem, hogy elindult egy úton, de van egy pont, amin nem tud túljutni és csak segíteni kell neki, irányt mutatni, példát hozni. Ez számomra nem ugyanaz, mint az itt leírt probléma és nem gondolnám, hogy szakmai a kérdés, Ezért bármennyire is nehéz megállni, de nem tervezek semmilyen segítséget megosztani a témában.