A szubjektív értékelés opcionális. Ha a konkrétumok kiderülnek, akkor mindenki az egyéni szempontrendszere szerint tudja osztályozni melyik versenyző mire jó, miben erős és miben gyenge.
Amiket felsoroltam szempontok, egy hálózati műsorszóró termék (kliens/szerver) esetében SZERINTEM adják magukat. Ennél egy RFP csak részletesebbeket kérdezne, volt már balszerencsém az elmúlt 20 évben pár ilyenhez. Akkor -megoldásszálító csapat részeként- nyilván idegesítőnek és feleslegesnek éreztem ezt a fajta szőrszálhasogatást és részletekbe menő vallatást a megrendelő részéről. Viszont mai fejjel -megrendelőként- már nyilván megértem h. a sok kreatív és tróger gyártói trükközést csak ilyen szőrszálhasogató kérdezősködéssel és mindenbe részleteibe belemenő vizsgálattal tudja csak kivédeni a fizető vendég.
Teljesen más téma: divat még manapság is RFP-t írattatni a pályázókkal nagy megrendelőként IT-jellegű projectekhez? Vagy már a megrendelők is rájöttek h. a kötelező házifeladat írattatást a pályázók masszívan beleárazzák az ajánlataikba, és így végsősoron nem kap a megrendelő ingyenmunkás piac-körképet ennek köszönhetően.