( wpeople | 2025. 02. 18., k – 11:36 )

nem teljesen értem ezt a vonalat. A kereskedőnek (akitől vásároltad) van egy kötelezettsége 1 ill. 2 évig terjedő időtartamban - törvény szerint.
A gyártó pedig vállal 2-3-5 év garanciát. A kereskedő a kötelezettség felett vagy biztosítja a garanciális ügyintézést a gyártó felé - vagy nem.

Amennyiben vettél egy 5 év garis vinyót és 2.5 év múlva elromlott - minden további nélkül intézheted a gyártóval a garanciát - és mondjuk (saját költségeden) elküldöd nekik az EU garanciális központba.

Vannak gyártók és kereskedők akiknél adott termékvonal meghibásodása olyan alacsonyt, h pl egy Németországban vásárolt Swarovski távcsövet beviheted a hazai importőrhöz - és Ő intéz mindent is (cserébe természetesen uez megtörténik a magyarföldén vásárolt távcsővel Németországban is) - de milyen alapon várod el tetszőleges hazai Toshiba disztribútortól, hogy garanciális ügyintézést biztosítson pl egy szürki importból származó egységre?