( hajbazer | 2025. 01. 03., p – 16:31 )

Ez van, tévesen ítélsz meg dolgokat.

Nincs mit tévesen megítélni. Ami kevesebb CPU-t, memóriát eszik és kevesebb idő alatt végez, az egy hatékonyabb implementáció, míg a nála 100x több erőforrást zabáló implementáció bloat. Függetlenül attól, hogy hány bites, meg milyen OS-en fut.

Nem minden kódon gyorsít, de ezek a médiakonvertálós mókák pont az a műfaj, ahol szokott számítani.

Igen, pl. az ffmpeg-en nem gyorsít. ?

Ha pl. egy szoftvernek tényleg annyi funkciója van, vagy pl. platformfüggetlen köztes rétegeket használ, akkor egyes esetekben védhető, indokolt lehet, valamit valamiért cserében alapelv mentén.

Ez meg egy tipikus kényelmeskedő, babzsákfejlesztői érvelés. Tudod, azért eszik 300 MB-ot a JS, mert magyarul is megjelenik az oldal, nem csak angolul. ? Igen, van egy feltétlenül szükséges overhead, de azt az ég világon semmi nem indokolja (a bloat mivoltán kívül), hogy ez 200% vs. 2% CPU-ban jelenik meg. Azt pedig kéretik valahogy igazolni, hogy az ffmpeg valóban a multiplatform mivolta miatt zabál ennyit framecopy-nál.