( ggallo | 2024. 10. 22., k – 18:02 )

Ha nem tetszik a reklám, kimésza a konyhába addig, vagy egy másik böngészőlapon más olvasol el ez idő alatt, stb., amíg lemegy. Mindenki pénzénél van. Te látod a tartalmat jogszerűen, a Google megkapja a reklámpénzt, a reklámozó örül, hogy lement a reklámja, a tartalomkészítő megkaja a részesedését a reklámbevétel után.

Arra senki sem kötelez, hogy végignézd. A rendszer (a Google) azt akarja elérni, hogy a reklámlejátszás megtörénjen. De ennek nem csak az az egy módja van, hogy blokkolóval megakadályozod a lejárszást, hanem pl. az az ennél sokkal triviálisabb is, hogy megy a reklám, de nem nézed...

Amíg nem volt YT meg ilyesmi, és jött a TV adás, amiben 33% fizetett reklám van, 33% műsorelőzetes és a maradék 33% a valódi tartalom, azt hogyan hekkelted meg, hogy sem a Téged nem érdeklő reklámot, se a Téged nem érdeklő műsor előzetest ne kelljen megnézned?

A YT ennek olyan továbfejlesztése, hogy a reklám és előzetes után következő műsort nem a műsorszerkesztő választja ki, hanem Te döntesz, mi legyen - az érdeklődési köröd alapján. Ez jelentős előrelépés a lineáris adáshoz képest még akkor is, ha a működésének finanszírozása nagyjából azonos maradt.

A lineáris TV-nél is ott volt (van) az HBO, amin nincs reklám, cserébe kizárólag pénzért nézhető. Senki nem lázadt soha, hogy márpedig nekem ingyen jár az HBO, mert reklám nem kell, de fizetni sem akarok.