>kínában állami, máshol meg mondjuk angyalbefektetőktől jön
Az állam és az angyalbefektetők között az a különbség, hogy az angyalbefektető profitot akar látni záros időn belül. Az állam az, aminek lehetősége volna több tíz éves stratégiákban gondolkodni, meg akinek megéri az is, ha csak munkahelyet teremt, vagy a beszállítók fogják visszafizetni adóban a befektetést, nem pont ott kell haszonnak lenni, ahol befektetett.
Pontosan ezért nem fair verseny állami támogatott szereplővel versenyezni piaci alapon. És pont az volt az elektromos piacon évekig, hogy a nagy európaiak, de még a Toyota is kiszámolták, hogy nem tudnak nyereséget realizálni az elektromos autókon. Márpedig tőlük elvárják a befektetők, hogy évről évre hasznot termeljenek.
Én is azt gondolom egyébként, hogy európának állami szinten bele kellett volna tennie a fejlesztésbe, hogy az autógyártóit versenyben tartsa. Ha komolyan gondolja az elektromos átállást. De az EU olyan mintha szándékosan alávágna a saját versenyképességének.
A Tesla érdekes eset, mert egyrészt volt körülötte egy hájp a tőzsdén, másrészt állítólag politikailag motivált befektetők is finanszírozták, és emiatt nem lehet tisztán piaci alapon működőnek tekinteni őt sem.