örök középvezetői félelem, hogy a beoszottak kevesebb idő alatt is meg tudnák csinálni a feladataik, de kitöltik a rendelkezésre álló időt. Vagy ha nem is ez a helyzet, akkor meg magukra húznak mindent és belegebednek, mert nem tudnak/akarnak/mernek priorizálni ebből adódó konfliktusokat felvállalni és okosan kompromisszumot keresni stb (nyilván, ez nem is az ő dolguk). Ezek a dilemmák egy jelenléti rendszerben egyszerűbben feloldhatók, kezelhetők, főleg nagyobb cégeknél ahol nem egy pár fős munkacsoporotot kell menedzselni, hanem sok csoporot, állandót és adhocot is, és akár több tíz ember munkáját több projekten, heterogén technológiai stacken. Én mindig így állok hozzá, nem "hatalmi kérdésként" meg ellenségesen, hanem normálisan megbeszélve meglepően rugalmas tud lenni az elsőre fafej menedzser is. Persze lehet államigazgatás, nagy bank stb nincs ilyen mozgástér. Jó hír, hogy a hibrid munkavégzés elég elterjedt, sok helyen ajánlják, oda kell menni. Legalábbis senioroknál egy pár hónap után simán megy akár két nap iroda három nap ho rendszer is (ha meg nem úgy teljesít hogy mehetne, akkor úgyis kiteszik... egy senior sokban van ahhoz, hogy nagy dumás idős medior legyen csak valójában). Az viszont tény, hogy aki ezt az utat járja, ne akarjon szervezeti karriert, ez ne legyen sérelem részéről. Na hosszúra nyúlt a hozzászólás, a lényeg hogy nem ellenség az a kolléga (felettes) sem aki nem a szakmai hanem a szervezeti szempontokat képviseli, érteni kell hogy működik az a munkahely ahol az ember dolgozik, és akkor lesz mozgástér is ha van rá lehetőség (van ahol nincs!) - de előbb nyilván le kell tenni vmit az asztalra.