"Európa autóipara letolt gatyával..." A Becsületesnepper és Várkonyi Gábor a Visszapillantóban!
Na, Becsületesnepper és Várkonyi Gábor... na, ők azok, akik valamikor majd a legvégén fognak EV-re váltani, mert az ICE az isten. :D
Felhívnám a figyelmet a "... helyben kibocsájtott ..." szóösszetételre, mely mutatja, hogy mekkora kamu az egész zöld EV és társai.
Felhívhatod rá a figyelmet, de logikailag ebből nem következik a kamu, amit állítasz... valójában az a helyzet, hogy az EV autók nagyobb emissziós "lábnyommal" indulnak, aztán viszonylag hamar elérik az ICE emissziót, grid energy mix függvényében ~25-50 ezer kilométer után. Ha ezt elérték, akkor lifecycle emission kisebb. Mondok példát, VW Golf ICE ~6 tonna CO2 emisszióval indul az EV ~9 tonnával 0 kilométernél, európai grid-en ~40 ezer kilométernél éri el mind a kettő a ~12 tonna CO2 emissziót, ~120 ezer kilométernél az ICE már másfélszer nagyobb emisszióval bír (~24 tonna vs ~18 tonna). Ráadásul ICE esetén helyben van a emisszió, ami nem igazán tesz jót a városok levegőjének, pláne dízel üzemnél - illetve ahogy növekszik a grid megújuló része, úgy lesz egyre nagyobbra nyitva az olló.
A legjobb megoldás amúgy az, ha az ember csökkenti a megtett kilométerek számát, a másik legjobb viszont továbbra is az EV.