Ahol SPoF van, ott az azzal érintett folyamat rendelkezésre állása akkora lesz, amekkora ennek az elemnek a rendelkezésre állása. Ha van redundáns uplink a POS mögött, akkor már csak a helyi infrastruktúra az, amiben SPoF lehet, de ha van legalább két POS, ami nem ugyanarra az egy switchre kapcsolódik, akkor máris elimináltuk a SPoF lehetőségét - igaz, hogy ehhez dupla mennyiségű eszköz, illetve ilyen módon kialakított hálózat, stb. kell.
"amikor 3 áruház áll le 12 kasszával 10 kilométeres körzetben"
NEM a banki oldal miatt, ezt kell felfogni. Ha az áruházaknak nem egy közös tyúkbele lenne a bank/nagyvilág felé, akkor talán nem lenne ilyen probléma. Az, hogy a kereskedő ezt a hibalehetőséget elfogadható üzleti kockázatként bevállalta, az az ő dolga.
"ne csacsogjunk megbízhatóságról, 5 másodperces tranzakcióról és redundáns számlavezetésről"
Az AFR-t kiszolgáló infrastruktúra minden eleme redundáns, úgy banki, mint adatátviteli, illetve GIRO részen. A bankkártás fizetésre használt elfogadói infrastruktúra is _lehet_ ilyen szinten redundáns, de azt valakinek (=kereskedő) ki kell fizetni - na ez az, amit a kereskedők nem tesznek meg, mert nem kötelező. A bankoknak viszont kötelező az IG3-at elég magas rendelkezésre állással kiszolgálni. Ahogy egyébként a kártyás tranzakciókat is.