Nem kínai, nem orosz, nem észak-koreai, csak egy amerikai multi. Tőlük ugye ez nem™ bűn, csak marketing-innováció™.
Ugyanitt egy perces néma csend azokért, akik eddig elhitték, hogy amikor többedmagukkal beszélgetnek valamiről, akkor nem azért jelennek meg utána releváns hirdetések, mert az okostelefonjuk lehallgatja őket.
A Google, Meta stb. meg gyakorlatilag kiszervezte az ilyen multikáknak a felhasználók lehallgatását, hogy ha lebuknak, akkor büszkén állíthassák, hogy az ő appjaik bizony nem tartják kelletlenül bekapcsolva a mikrofont. Jól látszik, hogy igyekeznek ezt most is nagyon kihangsúlyozni, hogy tisztára mossák magukat, miközben gyakorlatilag ők a megrendelők (felbujtók) a történetben, akik fizetnek a már lehallgatásból származó, feldolgozott adatokért. Az meg kb. mindegy, hogy közvetlenül vagy proxycég(ek)en keresztül jut el hozzájuk.
Azok a fősodratú elemek, akik mindezt városi legendának, összeesküvés-elméletnek, laposföldes-alusapkás üldözési mániának tekintették, nem árt, ha legalább egy kicsit leveszik a szemellenzőjüket. A fősodratú elemekbe természetesen beleértem a tech-lakájmédia nyugtatgató, mindenjóahogyvankodó, fogalmatlan bértollnokait is, például azt, aki ezt képes volt megírni tavaly.
Persze, naivitás lenne azt gondolni, hogy tényleg le is veszik a szemellenzőjüket. Popcorn előkészítve a dolog jelentőségét csökkenteni próbáló, multimosdató és/vagy archetipikus smartbirka kommentekhez.
- "Hallgassanak nyugodtan! Nincs semmi rejtegetnivalóm."
- "Legalább nem kell annyit gugliznom, ha venni akarok valamit."
- "Jaj, dehát úgyis AI hallgatgatja, az igazából nem baj."
- "Nehogy azt hidd, hogy lehallgatás nélkül nem tudnak rólad mindent."
- "Okostelefonra 2024-ben feltétlen szükség van."
Különösképpen ugye a diákoknak az iskolákban, amikor is az ilyen szutykok kiskorúakat hallgatnak le, és manipulálnak utána reklámokkal.