( n.balazs | 2024. 08. 31., szo – 14:52 )

Túl sokat nem mondhatok, mert NDA-m van rá.

Ha a Telex cikket olvastad (https://telex.hu/gazdasag/2024/03/30/azonnali-fizetes-reform-utalas-kib…), akkor az elég jól leír pár háttérkörülményt. Persze van pár tévedés is a cikkben.

Ami IT szempontból izgalmasabb:
- Ez egy belföldi fizetési rendszer. Azaz elég magas követelményeknek, auditoknak kell megfelelni nemzetközi és belföldi szinten is. Ezt az MNB ellenőrzi, számon is kéri.
- A rendszer fejlesztése, kialakítása elég nehéz és összetett feladat volt. Sok szereplő, szűk határidők.
- A rendszer időkritikus. Azaz a teljes fizetési folyamatnak (ügyfél rányom a telefonján a qvikra, qr kód generálódik, beküldi, átfut a különféle rendszereken (ezt NDA miatt nem részletezem), security és fraud ellenőrzés, megjelenik az ügyél eszközén a sikeres fizetésről értesítés) pár másodperc alatt kell lefutnia. Mindig.
- A rendszer skálázhatóan lett összerakva. Azaz ahogy növekszik a felhasználói és tranzakció szám, úgy tud növekedni.
- Rendelkezésre állás szempontjából ez egy magas rendelkezésre állású rendszer. Ennek minden követelményével együtt.
- A QR kód nem egy egyszerűen hamisítható módon épül fel - nem sima link. Ugyanis deeplinkek állnak mögötte.
- NFC-vel is működik.