( khiraly | 2024. 08. 26., h – 21:06 )

> A fő baj vele, hogy 20-30%-ot buksz a teljesítménysűrűségen sok EV gyártó ezért ódzkodik tőle.

 

Mihez kepest. Amikor en elkezdtem nezegetni (2014 tajekan), akkor atlagban 14-24kWh kozott adtak az akksikat (mitsubishi imiev, nissan leaf, stb).

2017 kornyeken mar 30kwh-nal jartunk. Aztan 2020 kornyeken 40-65kWh volt atlagban. Egy mostani 2024 friss tesztben mar 65-100kWh kozott vagyunk.

Most (2024) egy vas foszfat akksival lehet kapni:

BYD Seal 61-82kWh

Ford Mustang Mach-E 72kWh

KIA EV5 84kWh

Tesla Model 3 61kWh

 

En nem latom a kulonosebb lemaradast. Marmint persze, van ennel nagyobb liion, de ezeknek az akksiknak hamarosan (<5ev) elerjuk a felso gyakorlati hatarat, ami valahol 150kWh kornyeken van.

Azzal egy Horvatorszag oda-vissza megvan.