> A fő baj vele, hogy 20-30%-ot buksz a teljesítménysűrűségen sok EV gyártó ezért ódzkodik tőle.
Mihez kepest. Amikor en elkezdtem nezegetni (2014 tajekan), akkor atlagban 14-24kWh kozott adtak az akksikat (mitsubishi imiev, nissan leaf, stb).
2017 kornyeken mar 30kwh-nal jartunk. Aztan 2020 kornyeken 40-65kWh volt atlagban. Egy mostani 2024 friss tesztben mar 65-100kWh kozott vagyunk.
Most (2024) egy vas foszfat akksival lehet kapni:
BYD Seal 61-82kWh
Ford Mustang Mach-E 72kWh
KIA EV5 84kWh
Tesla Model 3 61kWh
En nem latom a kulonosebb lemaradast. Marmint persze, van ennel nagyobb liion, de ezeknek az akksiknak hamarosan (<5ev) elerjuk a felso gyakorlati hatarat, ami valahol 150kWh kornyeken van.
Azzal egy Horvatorszag oda-vissza megvan.