( uid_16401 | 2024. 08. 24., szo – 20:37 )

TCO-ban olcsóbb, mint a tizensokmilliós dodzsemed.

Ez engem nem érdekel! A "mennyi ideig töltikézed", meg hogy "mennyit kell töltikézni 600km megtételéhez" tipusú marhaságaidra reagáltam! Ezek az invalid terelések jellemzően akkor jönnek elő, amikor még nem értél el "TCO-ban jobban jövök ki amikor nyaralni megyek" tipusú másik bullshithez! Az én EV-m 4XM+ -ba került, és mivel az autó nem befektetés, hanem egy kényelmi utazási eszköz, ezért nincs értelme TCO-ról, megtérülésről és egyéb beképzelt marhaságokról beszélni! Megértem, hogy nincs pénz a kényelmi szolgáltatósakr, de azért ráülsz egy olajkályhára hogy legurulj vele az Adriára. Pedig mehetnél akár gyalog, vagy lóháton is.

Ja, és nem füstölve, pontosabban nem annyira füstölve, mint a csúcsidőben beröffentett fosszilis erőművek...

Egyrészt még a legszarabb fosszilisüzemű erőműben is sokkal jobb károsanyag szűró rendszer van telepítve mint bármelyik felsőkategórisá benzines/dízel fosstalicskában! Nos ezekkel a fostalicskákkal szaladgáltok milliószámra az Adriára "hetyegni"! Mi a búbánatért nem ültök fel egy Intercityre, és miért lökitek tele a légkört károsanyaggal egy nem létfontosságú "hetyegeésért"!? Másrészt a VE fogyasztás 30%-át Pqaks adja. A többit importból fedezzük a szlovákoktól, amik szintén atom, és vízerőművel termelik az áramot, mert van eszük, hogy ne drága fosszilist használjának. Én az EV-met jellemzően éjszaka töltöm. Hazaérek, rádugom a garázsban, és reggelre fel van töltve. Még a naptáramat is leszinkronizálja az autó, megtervezi a másnapi utat, és beállítja az optimális töltést. Valószínűleg éjszaka nem a szénerőműből jön a delej!

Szóval ne füstölj! Vagy ha használod ne száguldozz! Használd magasabb fordulaton, melegedjen a katalizátor!