( bognarattila | 2024. 08. 23., p – 14:53 )

Hát nem tudom.

Pont most autóztam Németországban, pont ugyanaz volt, mint az M1-en: valaki bent felejti magát 100-zal a belső sávban, hosszú sor mögötte.

Aki bent felejti magát 100-zal, az kb 3 okból teszi: nem tud gyorsabban menni, de azért előzi a 95-tel menő kamiont, nem akar gyorsabban menni, mert többet fogyaszt az autó, végül aki szimplán bamba és magasan tesz a többi közlekedőre.

Na most ebből egyedül az utolsó esetre ad némi megoldást az önvezetés, mert az autó (ellenkező utasítás hiánya esetén) remélhetőleg nem 100-zal fog menni, hanem 130-cal és mikor ki tud menni, akkor ki is megy (bár ez utóbbi esetén is sok kérdés felmerül).

Lehet, hogy valamennyit lehetne javítani az autók egymás közötti kommunikációjával, de ha a jelenleg is rendelkezésre álló információk alapján normálisan közlekednének az emberek, már önmagában az nagy segítség lenne, ahhoz kellene megvizsgálni a hozadékát. Egy önvezető autótól pedig el lehet várni, hogy normálisan közlekedjen. Dugó sokszor azért van, mert valaki dugót csinál, teljesen indokolatlanul lassítja a forgalmat.

+ mivel teljesen autonóm működésre szükség van, valahogy nem látom a létjogosultságát ilyen rendszereknek, főleg, hogy értelme akkor lenne, ha "eléggé" elterjedt. És nagyon fontos, hogy a Te autód megbízzon a többi autó jelében, ami szintén kérdéseket vet fel. Scifinek jó, érdekesnek érdekes, de való élettől szerintem nagyon messze van. Van, amikor az egyszerűbb megoldás jobb hatásfokot eredményez, főleg ha a járulékos költséget is figyelembe vesszük.