Igen, hasznos a megosztott információ, de ehhez a többi résztvevőnek is hasonló képességűnek kell lenni (kivétel nem lehet, ergo minimum 40-50 év), továbbá rengeteg olyan szituáció van az utakon, ami előre nem tervezhető.
Hőkamera: az én autómban például van, nagyon lelkesen vettem bele nem kevés pénzért, lényegében nem sokat ér. Persze, biztos van jobb hőkamera is, csak ha még hozzáteszek egy nullát, akkor ott tartok, hogy más életében nem költ annyit autóra. Ha idővel felére csökken az ára, akkor még mindig ott tartunk, hogy ez csak egy érzékelő a sok közül, ráadásul csak egyik irányba.
Neked is javaslom, hogy mikor közlekedsz, minden egyes szituációt, táblát önvezető rendszer "szemével" nézd: baromi sok van, aminek lekezelését én nem igazán tudom elképzelni. Szerintem több kamera + radar + mesterséges intelligencia kell majd jó rendszerhez (ezt nyilván ki lehet egészíteni autók közötti kommunikációval, a rendszerek terjedésével fokozatosan növelhető lesz a hatékonyság, de ez önmagában tutira nagyon kevés). Az kérdés, hogy a mesterséges intelligencia hol fog futni, például el tud-e futni az autóban, merthogy hálózat nincs mindenhol, illetve ilyen fontos dolgot nem biztos, hogy szabadna központosítani.
Most nyáron Izlandon voltunk nyaralni, vannak utak, amik hetek alatt változnak, sok vidéki úton nemhogy felfestés, de aszfalt sincsen, nem is feltétlenül széles, tehát valakinek vissza kell tolatni és még rengeteg egyéb helyzet van. Például szeles időben széllel szemben javasolt megállni, nehogy kitépje az ajtót, a parkoló pedig egy placc, ahol semmilyen határoló nincs, csak jobban elsimított kavicsok. Ha túlmész, esélyes valamilyen probléma.