( uid_4672 | 2024. 08. 07., sze – 11:15 )

Egyrészről, a hidrogén-meghajtás rohadtul gazdaságos, nemcsak papíron, hanem gyakorlatban is bizonyítva.

megint félrebeszélsz... a cikk annyit mond, hogy a tankjában maradt 10% hidrogén és hogy többet ment, mint az eredeti, battery-operated range. hol írja, hogy gazdaságos lenne?

 

a hidrogén egyelőre rohadtul nem gazdaságos, ráadásul nagyon környezetszennyező, tessék: link Ne tessék elfelejteni, hogy az előállított hidrogén több, mint 95%-át fosszilis energiahordozókból gyártják, per pillanat. Elektrolízissel pedig nem hatékony, le van írva szépen a cikkben, hogy ha pl. fűtésre használnád, kb. ötszörösébe kerülne, mint egy jó hőszivattyúval (beidézem, nehogy ne tudd elolvasni :P )

Because of these efficiencies, it takes about five times more electricity to heat a home with hydrogen than it takes to heat the same home with an efficient heat pump

 

de vegyük az autókat: a toyota mirai fogyasztása kb. 0.8kg/100km. Németországban kb. €13.85 a hidrogén, szóval kijön a 4.4k HUF/100km. A dízellel sokkal jobban kijövök. Én a villanyautómat gyakorlatilag ingyen használom, napelemről. Hol van itt az a borzasztó gazdaságosság, amiről te beszélsz?

 

Az, hogy mennyire tud elterjedni a hidrogénhajtás, az nem csak a technológiától függ, ott van egy sor egyéb tényező, mint politika, gazdaságosság, biztonság, beruházási költségek, stb. (értsd: te sem vagy kernel programozó, amiért tudod, hogy mi az az IRET).