Szerintem nem nyilvános, Volvo szerviz azt fogja rá mondani, hogy döglött az akku, ki kell cserélni, ez ilyen, és kész. Független szakik jöttek rá, hogy kb. 70%-ra degradálódott akkunál kapcsolja ki teljesen az elektromos hajtást, és nekik van erre megoldásuk, ami nem tudom, hogy pontosan miből áll, ezt tőlük kellene megkérdezni, árajánlatot kérni, stb...
Egyébéként az autó csak Volvo diagnosztikának árulja el az SOH-t, viszont tök egyszerűen ellenőrizhető, hogy van e vele komolyabb baj: maxra töltve mindig 50km hatótávot ír ki, 10 éves korára hidegebb időben esetleg 45-öt, ez még nem gond. De ha itt 35-öt meg úgy általában 50-nél jóval kisebb értékeket lehet látni, azt ott kell hagyni.
A példában szereplő autóval nem biztos, hogy megéri foglalkozni, gondolom csutkára merítve állt valahol nagyon sokáig, és a megvásárlás után sem hiszem, hogy egyből rohantak vele a megfelelő helyre, így a mostani állapotában már lehet, hogy a szaki se vállalná az alternatív javítást.
Lehet, hogy ez az egész valami elképesztő bonyolult rókatáncnak tűnik, de semmivel sem kíván nagyobb tudatosságot, mint bármilyen használt autó vásárlása esetén (pláne ha az egy 10 éves prémium) beverni a gugliba, hogy mire figyeljek, releváns FB csoportba benézni, feltenni a kérdést, stb.. Ezek az autók most 8-10 évesen 3-5mFt között cserélnek gazdát, miközben az új áruk 25mFt-nyi EUR körül mozgott 2014-ben (viszonyítás képpen: akkor 8mFt volt egy jól felszerelt 3-as BMW...). Már csak ezért meg kellene szólalnia a vészcsengőnek, és rászánni azt a fél órát a tájékozódásra, pláne hogy simán lehet találni jót, ami még sokáig használható.