( azbest | 2024. 08. 04., v – 17:39 )

a különbség az, hogy valaki éri-e amiről beszél vagy csak papagály.

Aközött, hogy az össztermelés arányában több megújulót akar az eu, nincsen ellentmondás azzal, hogy a tárolási lehetőségeket fejleszteni kell. Pont akkor tud több megújuló lenni, ha valamiben tárolni tudják.

Mert a megújuló nem 24/7 áll rendelkezésre és nehéz lesz növelni az arányát, ha fél nap túltermelés van, amikor veszendőbe megy, másik fél nap meg földgázt kell égetni. Vagy mert más, lassan fel és lekapcsolható, de olcsóbban üzemelő erőműveket fenn kell tartani azért, hogy mindig legyen elegendő áram. 

Ha pedig amúgy veszendőbe menő energia termelődik, akkor éri meg kevésbé hatékonyan gyártható energiahordózóvá alakítás. Ez lehet akár hidrogén is, de az egyéb problémák miatt szerintem hamarabb fog ténylegesen használatba kerülni műbenzin gyártásra, az kompatibilis a meglévő járművekkel és gépekkel. Csak még az is eléggé prototípus szinten van. Légi tömegközlekedésre meg nem alkalmas sem a jelenlegi akku sem a hidrogén.