( bzt | 2024. 08. 03., szo – 13:18 )

Mikor azt mondod, hogy ez rég megoldott probléma, gondolj már egy picit bele, hogy mekkora tartály kell egy busz hidrogénigényének ellátásához
Inkább Te gondolj abba bele, hogy ezek a buszok már az utakon vannak, Brüsszelnek és Berlinnek hogyhogynem a gyakorlatban is megérte és képesek fenntartani - sőt, folyamatosan növelni - a hidrogénmeghajtású buszok és taxik számát. Nagyon szimplán fogalmazva: a hidrogéntárolás problémája nyilván már meg van oldva, máskülönben nem is lehetnének az utakon évek óta ezek a járművek. Márpedig már tavaly is ott vannak (a grafikonból még az is látszik, hogy a számuk többezres, és exponenciálisan nő, és ez csak a buszok, taxik nélkül). Jövőre meg a bezzegország fővárosában is lecserélik az elektromos buszokat hidrogénes buszokra. Nyilván nem tennének ilyent sógorék, ha nem lenne ez kiforrott és bejáratott technológia már évek óta. A "hanyatló" nyugaton is most rendelt Kalifornia több, mint 1000 darab hidrogénes buszt, és hogyhogynem ők sem aggódnak a tartályméret miatt. Szerk: buszokra ezt találtam, térfogatot itt sem írnak, csak súlyt. E szerint 7.8 kg-os tartály 450 km-es hatótávot biztosít, és hát a tartály térfogatra EGÉSZ BIZTOS kényelmesen elfér ezen a buszon.