( XMI | 2024. 08. 02., p – 00:07 )

Nem lett volna szerintem hülyeség eredetileg. Amikor ezt a kategóriát kitalálták, akkor kb a Prius meg Auris-okra gondolhattak, mint kicsi, range-extenderes EV-re. Amit az átlagos munkábajárásra elektromosan használsz (mert úgy olcsó), de ha le kell menni pályán vidékre, akkor ott a benzinmotor és nincs hatótávpara.

A baj az volt, hogy a német prémiumok rájöttek a joghézagra és elkezdték a kifezetten alibi-hibrideket csinálni. Emlékszem sok-sok évvel ezelőtt cikkeztek már róla, hogy az akkor újonnan megjelenő plugin SUV-k a kategória megcsúfolásai és eleve nem volna szabad engedni a zöld rendszámot ezekre (persze a döntéshozók nem mozdultak rá...)

Ez még a jóhiszemű értelmezése a dolgoknak. A rosszabbik, hogy eleve a német autógyártók lobbizták ki a kategóriát, hogy lehessen a kőgazdagoknak greenwasholt, ingyenparkolós prémiumkocsikat kínálni. Amivel persze a flotta-CO2 kibocsátást is lehet tuningolni, mert a l/100km fogyasztást a telitöltött akksival mérik, anélkül hogy az áramtermelés CO2 kibocsátása bárhova beszámítana...