Ezek szerint te nem használsz ilyen eszközöket... mert lehet ezeket legacy szar rendszereknél is használni, nem kell zöldmezős projekt hozzá.
Sherlock.... Használok ilyen eszközöket is. Tudod, nem minden feladatra használok kalapácsot.
A másik, hogy hiába használnám / használom ezeket az eszközöket, ha nem minden kollégában / ügyfélben (nem csak IT-ról beszélek!) nincs meg a kompetencia hozzá?
A megrendelő ilyen szinten előírja, hogy márpedig CMDB/CMT tilos, kézzel kell turkálni? Vagy hogy kell ezt elképzelni?
A megrendelő azt se tudja sokszor, hogy mi az a CMDB/CMT. Már az ITIL-nél, change mgmt-nél is leragadnak. Amit kifizet a megrendelő, amihez van kompetenciája, azt kapja tőlem. Ráadásul én igyekszem nem "kiselefánt a porcelánboltban" elven viszonyulni az ügyfelekhez. Elmondom az előnyöket, hátrányokat, győzködöm őket a szerintem jó megoldásról egy ideig. Aztán rájuk hagyom.
Mint ahogy az is, hogy nem üzemeltetek és az is, hogy ha mégis valahogy és valamit, akkor az zöldmezős... satöbbi.
Mégis úgy írsz, mintha nem üzemeltetnél. Nem ugyanúgy kell üzemeltetni Kis Pista Bt-t a maga 5 desktop számítógépével és 1 MS365 előfizetésével, mint a GigaNagyBankot a maga 5000 onprem szerverével + clouddal. Tudod, igényekhez a kabátot.
Egy mondatban: megfelelő IT érettség kell az IT technológiákhoz.