( bognarattila | 2024. 06. 06., cs – 17:56 )

Én máshogy látom :-)

A garanciának csakis akkor van érdemi relevanciája, ha a kockázatelemezés azt hozza ki (ez nyilván lehet akár hasra csapás is egyszerű esetben), hogy a céget nem rázza meg, ha akár 1 hónapig (vagy még tovább) nincs NAS (rajta levő adatok ennyi ideig nem érhetők el). Biztos van ilyen, de nem tartom életszerűnek.

Egyébként tök mindegy, hogy van garancia vagy nincs, mert akár garanciális, akár nem, intézkedni kell valamilyen tartalék megoldásról, tipikusan venni egy másik NAS-t, jó eséllyel az a legolcsóbb. De itt is van kockázat, mert ha megfelelő típus nem szerezhető be elég gyorsan, akkor gond van (voltak ellátási zavaros időszakok az elmúlt években). Persze az is egy opció lehet, hogy valaki valahonnan kerít egy szervert, ami kezeli a lemezeket, rárak egy Linuxot és csinál egy Sambát és esetleg összebütyköli a többi szolgáltatást, a kockázatelemezésnek ennek a költségét is tekintetbe kell venni, ez nyilván helyzetfüggő.

Ha van garancia, akkor annak annyi előnye van (üzemeltetés szempontjából), hogy következő hibára már lesz tartalék és nem kell még egyet venni.

Ahogy sok esetben teszt sincs, sok esetben akár egyszerű kockázat elemzés sincs szerintem.