( zZsOlTi | 2024. 04. 09., k – 15:38 )

Most majd megkapom, hogy megint csak applefanboykodok, de ha valaki belegondol egy kicsit, akkor ez nem egy orbitális faszság?

  • Az apple-nek van egy jutalékkal működő piactere, ahol csillió usert el lehet érni
  • Odamegy a Spoti, mert neki ez jó, hogy csillió usert elér
  • A Spoti felárazza a szolgáltatását, kompenzálandó a jutalékveszteséget, mert nem mond le egy fillér profitról sem: ezért ezen a piactéren drágább lesz a szolgáltatása, mint a saját boltjában (pedig úgy is alakíthatná, hogy fillérre egyforma legyen a külső árral.)
  • Ennek tetejében a piacteret kvázi ugródeszkának használva még szeretné reklámozni, és útbaigazítani a usert, hogy hol és hogyan fizessen elő olcsóbban
  • Az Apple ezt nem engedi (milyen meglepő), az EU meg megbüntetni :D


Próbáld ki ezt más területen: Mondjuk mi lenne, ha rá lenne írva az RNÁ-ban (Random Nagy Áruházlánc) forgalmazott méz üvegére nagy betűkkel, hogy ne itt vedd meg, hanem a termelői boltunkban, mert ott olcsóbban adjuk. Miután a termelő maga szerette volna teríteni a portékáját az RNÁ-ban, leszerződött vele jutalékért, mert ott sokkal több vevőt elér.

"This is #illegal. And it had an impact on millions of consumers, who were not able to make a #free choice as to where, how, and at what price to buy music streaming subscriptions."

Azt sem értem, hogy miért sérül a Free Choice elv? A vevő magától nem tud tájékozódni? Nem tud elmenni a streaming szolgáltató weboldalára? Ha az egyik boltban drágább a kolbász, mint a másikban, akkor ki tájékoztatja szegény vevőt?