( Lacu | 2024. 03. 19., k – 15:12 )

Gyanítom nem véletlen, hogy a budapesti, legnagyobb pályaudvarokon áll fenn még ez a helyzet. Egy ilyen váltókörzet cseréje nem csak magában nagy munka, de ugye vágányzárt kell hozzá szervezni, ahhoz a menetrendet módosítani, meg még ki tudja mennyi féle összehangolást elvégezni. És akkor még a dolgok anyagi részéről nem is beszéltünk.

Tavalyi évben kezdték el Szombathely állomás északi váltókörzetét felújítani, de ha jól emlékszem, valahol olvastam, hogy a tényleges munkákat előtte valami 3-4 éves tervezés előzte meg. Itt ugyanígy kézi állítású váltókat cseréltek fűthető, modern, motoros váltókra. És oké, hogy Szombathely egy magyarországi léptékben nagy állomásnak számít, de azért egy Nyugati vagy akár csak Déli pályaudvarhoz mérten nem éppen ugyanaz a súlycsoport. Arról nem is beszélve, hogy ott meg tudták oldani, hogy szakaszosan a soproni majd a hegyeshalmi vasútvonalak felé volt vágányzár, csak az északi oldalon. Ezt nyilvánvalóan egy fejpályaudvaron nem ilyen egyszerű megtenni.