( ricsip | 2024. 03. 12., k – 14:40 )

Most arról beszélek ha nem tudsz róla h. létezhet ilyen h. elszálló költség. Mert azt hiszed te csak fix 1 valamit használsz, aminek nem vagy tudatában h. lehet mozgó az ára. Vagy nem állítod be a hard-stop-ot. Ugye ha valami exponenciálisan száll el, ott hajadra kenheted ha jön a warning email hajnali 1-kor, de mire reggel 7-8 körül meglátod, már 1000-10k$-nál jársz, és kv nélkül meg lesz a sokk.

Vagy rosszul állítod be a hard-stop-ot, és mégis átlépi. Millió ok lehet amiért a felhő kurva veszélyes a pénztárcára. Lehet az valóban a user gondatlansága, igen. De nagyon sok esetben tettenérhető a felhő gazdájának sunyisága is: hogyan terel a magasabb költés felé. Pl. azáltal h. dolgokat kikapcsolhatatlanná tesz vagy alaposan eldug / bizonytalanságot kelt benned (ó, inkább hagyjuk default-on, mert nem vagyunk benne biztosak mit okoz a kikapcsolásuk; közben meg totál feleslegesen égeti a pénzt az a dolog). Vagy meg sem teremti az esélyét h. megvédd magad saját magadtól, mert nem hajlandóak eltüntetni számodra a felületről azokat a rizikós gombokat, opciókat, még akkor sem ha kifejezetten Te kéred őket erre.

Párhuzamot vonnék az (OTP?) bankolós app-al, ahol a főmenüben 1 kattintással lehet személyi kölcsönt (kb. a lehetséges legszarabb THM kondiciójú, meglepő ugye?) igényelni. Automata elbírálás szinte azonnal, ha még1x nyomsz egy gombot, már meg is köttetett a szerződés. Kérdés: ha nem kell nekem ez a szar, miért nem tàvolíttathatom el az app-ból, h. még csak ne is lássam a helyét? Mert a másik oldal érdeke az h. beszopódjak a kurva hitelükbe.

A felhős szolgáltatónál is hasonló dolgot vélek felfedezni. Tessék-lássék jóvá írja a helpdesk ha megreklamálod h. 1x ha elbasztad és megugrott a számla.  De azért hosszú távon nem törik magukat h. megvédjenek téged, akkor se ha kérnéd ezt. Marad a cinikus "állítsd be a cot limitet". Véletlenül se az, h. új accountnál by default be legyenek ezek állítva, és a védelmek kikapcsolása lenne az extra effort.