Köszönöm a visszajelzéseket, így már világosabb lett pár dolog (főleg, hogy melyik rendszernek mi a szerepe). Leginkább ggallo magyarázata adott nyomatékot a további kutakodásoknak.
Habár egyetértek azzal, hogy analóg rendszerekkel már ne foglalkozzak, azonban némileg érthetőbb, ha felvázolom annak az ominózus kis cég technikai szinvonalát: vannak olyan emberek/dolgozók, akiknek a fejlődése megállt 1970-80 környékén. Már az is csoda, hogy sikerült őket a floppyról a pendrájvra átszoktatni. Olyan, hogy fájlszerver vagy bármi más, olyat nem ismernek. Ha valami problémájuk van a gépen, azt befotózzák, a képet beillesztik vördbe, kinyomtatják, majd szkennelten elküldik nekem emailen. Nem könnyű a helyzet, de más ügyfeleknél sem jobb sajnos. Minden kábelt dugnak ahova csak tudják: printer felőli usb-t RJ45-be, normál usb-t belepaszírozzák a hdmi helyére. El sem merem képzelni mi lenne ha trafóházban dolgoznának.
Szóval emiatt sok helyre analóg készülék kell. Egy vagy két darab 8 portos voip-analóg gw (egyszer kell ezeket beállítani, aztán elvannak amíg bele nem csap a villám), ezekből mennek a normál tel.kábelek csatornában, falon ott a tel.csati aljzat, abba bedugva az asztali készülék és kész. A felkészültebb és fontosabb helyekre lesznek komolyabb ip készülékek.
De egyelőre még csak tervezési és ötletelési fázisban van minden. A cég tulaján múlnak a dolgok.
Ami a FreePBX fizetős részét illeti: az alap (automatikus) telepítést követően több "commercial" modul mellett is ott virított a "BUY" figyelmeztetés, sőt a "System Admin" modulnál is ott van, ami eleve az adminisztrációt biztosító alapmodul és emiatt kikapcsolni sem lehet.
Egyrészt ezek miatt is bizonytalanodtam el. Másrészt ha meglátok egy "trial" vagy "buy" feliratot bármilyen free rendszerben, alkap a tikkelési roham.