Szia B, ha biztosra akarsz menni, felkeresel egy hálózatos szakembert, aki kiválaszt megfelelő internetszolgáltatót és megfelelő hálózati eszközöket, majd ezekből kiépíti az új hálózatot! :-)
Komolyra fordítva a szót: kábelezést, eszközök közötti kommunikációt ellenőrizted? Mivel kapcsolódnak? Az eszközök között nincs sem UDP sem TCP esetén csomagvesztés? Nekem egyszer egy kontaktos utp kábel pont ilyen hibát okozott meglepő módon, kicserélve megoldódott a hasonló hiba. Nem tudom mi volt a magic a kábellel, de más hibás kábel esetén nem volt ilyen.
Azt látom a környezetben, hogy aki Mikrotik eszközöket vesz, az rákényszeríti magát, hogy jobban megtanuljon mindent, hogy úgy működjön az eszköze, mint aki csak másik gyártó termékét veszi, ami beállítás után jól üzemel sok évig. Persze ettől nem rossz a Mikrotik, és nem tudom, hogy mennyire user, case or product related issue.