Régi téma ez ami nagyon érdekel.
Még anno 2009-ben volt egy Chip magazin szám, amelyikben volt egy top lista a legnagyobb szoftverkatasztrófákról, ami részletekbe nem ment, így én néztem utána mindegyiknek jobban. Pár évvel később ezt a listát kibővítettem és részletesebben kiveséztem egy blogon. Pár évvel ezelőtt újra elővettem a témát és egy online magazin cikksorozatához kezdtem átdolgozni és kibővíteni, de abból végül nem lett semmi.
Azóta is megvan ez a téma érdeklődés és még jobban kibővítettem ez idő alatt. Igazából már inkább azon az állásponton vagyok, hogy könyvet írok belőle.
A problémám, ami miatt is kértem a segítséget, hogy annyira szerteágazó területeket érint a téma, hogy magam sem tudom, hogy foglalkozzak-e minddel, így például a listába sem raktam bele mindent. Az Animal Crossing hibát véletlenül hagytam az eredeti listában, mint "Feature not bug" elemet, de hasonló viccesebb esetként például ott van Gandhi esete a Civilization-ben, vagy a hiba ami miatt egyáltalán ma létezik a GTA sorozat.
Vagy vegyük akár bármelyik hatalmas károkat okozó ransomware, worm, stb eseteket, ezeknél már nem csak elég a hibát elemezni, hanem azért nem árt ha belemegyünk ezek "lelkivilágának" megértésébe. Szintén hasonlóan vegyük a botneteket, azok is tudtak hatalmas károkat okozni, meg a fertőzési hatékonyságuk is nem csak felhasználói gondatlanságból fakadhat, hanem szoftverhibák is állnak bőven mögöttük. Na de akkor mi is az a botnet, hogyan épül fel, mi a célja, hogyan működik.
Az a gond ezek közül az összes érdekel, de akkor már lényegében egy olyan átfogó iromány lenne a vége, hogy a szoftverhibákon át, a vírusokon és fajtáikon keresztül, a hacker kultúrán át mindent is érint.