( fezo | 2024. 01. 29., h – 17:28 )

olcsobban tankol az ember diesel szemelyautoba, atlagos esetben nagyjabol annyival tobbet hagy ott a szervizben

Csaló dízelemmel most léptem át a 265 ezres küszöböt. Eddig csak egy dízel specifikus alkatrész volt ami elromlott: az AGR szelep. Ezt meg, a dízel botránynak hála, ingyen cserélte a Skoda.

A gond máshol van: tavaly július óta megváltoztatták a füst mérési előírásokat. Egyelőre itt Németországban csak az E6 érintett, Belgiumban az E5 is, más európai országról nem tudok, ahol bevezették volna, de ha egyszer elindult egyre többen be fogják vezetni. A lényeg az, hogy újabban a részecskéket kell számolni, amiknek az értéke, ha jól tudom, E6 esetében nem haladhatja meg a 250 ezer/cm3 E5 esetén az 1 millió/cm3 értéket. E módosítás után rengeteg dízel, főleg olyan amit nagyrészt városban használnak, bukik meg a vizsgán. Utánaolvasva a legjobban a Fordok szenvednek, kb 7%-al több Ford bukik meg a vizsgán mint előtte. Szervizesek szerint a részecskeszűrő mosása se nagyon segít a problémán, csak eredeti, űj alkatrész cserével lehet az autót sikeresen levizsgázni. Gondolkoztam, vegyek egy újabb autót, de ilyen körülmények között lehet marad a régi, ami elromlik megjavítom és kész. Amint látszik minden téren próbálkoznak, hogy az olcsó autózást ellehetetlenítsék. Ha ezt E4-E5 normákra is kiterjesztik, akkor sok szakértő szerint a dízel autók nagy része el fog tűnni az utakról, mert nem tudják teljesíteni ezeket az értékeket.