Érdekes volt, de most én leszek az ördög ügyvédje: a visszafejtett kódból nem fog kiderülni az igazság.
Lehet, hogy volt egy szerződés vagy a típusengedélyben egy kikötés vagy bármi, miszerint csak ők jogosultak szervizelni a vonatot. Akkor ez a leállító funkció jogosan került bele. Lehet, hogy volt valami megállapodás, hogy azt a kompresszort november 21-ig szervizelni kell, és jogosan tették bele a kódba, hogy ha addig ez nem történik meg, akkor a vonat leáll. Traktoroknál is láttunk már ilyet, a repülőkbe is tuti nem lehet csak úgy belebarmolni, de már lassan az autók is ilyenek. Autóknál ugye az a minimum, és senki nem lepődik meg rajta, hogy ha nem megfelelő helyen vagy időben szervizeled, bukod a garanciát. Sőt, már a nyomtatók is kezdenek így működni, a HP-t sokan szidják mostanság.
Egyáltalán nem mondom azt, hogy ezt helyesnek tartom, de egy cég jogszerűen megteheti, hogy bizonyos dolgokat a hivatalos csatornákhoz köt, a vásárló meg megteheti, hogy máshol vásárol, ha ezt nem tartja etikusnak, és ezt is kell tenni. Az emberi életre veszélyes üzemek esetén pedig kifejezetten elvárom, hogy szigorú szabályokhoz legyen kötve, ki és hogyan nyúlhat bele. Az dobja rám az első követ, aki szeretne egy nem hivatalosan szervizelt MRI vagy CT gépbe befeküdni.
Szóval ezt majd az ügyvédek fogják lejátszani a továbbiakban. Legnagyobb eséllyel kimagyarázzák, hogy nem volt semmi törvénytelen, esetleg pár SWE-re vagy a csapatvezetőjükre ráfogják a csúnya kódok felelősségét, és a legkisebb eséllyel fog a cég vezetése belebukni. Szerintem.