Sokkal durvább dolgok vannak ebben a videóban mint maga ez a DRM dolog. Persze mindez a DRM miatt került felszínre.
A vasúti járművek homologációja egy adott összeállításra, kiépítésre vonatkozik (hardware + software) és az, hogy a Newag csak úgy, össze-vissza frissítette ezeket a járműveket teljesen szembemegy minden vonatkozó nemzeti és nemzetközi szabályozással. Az, hogy az üzemeltető tudta és beleegyezése nélkül tették az is elfogadhatatlan.
- Simán mondhatja egy nemzeti közlekedési hatóság, hogy a kiadott típusengedély nem vonatkozik a módosított software-rel futó járművekre.
- Az, hogy az infotainment rendszer ethernet hálózata és a jármű a biztonságkritikus rendszereit összekötő CAN buszát összekötötték és azon keresztül bele lehet nyúlni a biztonságkritikus szoftverbe.. Ez cyber security szempontból nonszensz..
- Az, hogy a Newag azzal védekezik, hogy nem lehet bizonyítani, hogy ők módosították a szoftvert és nem lehet tudni, hogy milyen szoftver fut a vonaton... teljesen elfogadhatatlan. Senki se frissíthetne szoftvert rajtuk kívül, és minden verzió forráskódra visszavezethető kell, legyen. Reprodukálható buildekkel.
Egy ilyen után az összes folyamatra és fejlesztésre vonatkozó ISO tanúsítványukat vissza kéne vonni kb.
TÜV sagt nein!