( h0lysh1t | 2024. 01. 08., h – 09:07 )

Szerintem Volvo azért fejleszt EV-t mert most fel lett kapva a kontinensen: megszórtak mindenkit reklámmal, mesterségesen gerjesztik az olaj árát kerülőutas szállítással emiatt sokan bepánikoltak, plusz az EU saját lábonlövése az irreális EURO 7 szabvánnyal. A Volvo tulajdonosa villanyautókat gyárt, ezért logikus hogy a kamion szegmensben is próbálkozni fognak.

"Dehát kurvasokan közlekednek már 100 éve biciklivel." Ennek a mondatnak nem sok köze van ahhoz a szlogenhez amit írtam (hogy mindenki pattanjon bringára - a városban), hogy még azok is bringázzanak akik agglomerációból vagy vidékről járnak föl dolgozni.

Az, hogy hogyan érzed magad 2 autóval szintén nem érv, annál többet mutat a keresetedből. ami alapján nem a széles tömeg vesz villanyautót, hanem az akinek egy fenntartása sem probléma. Félreértés ne essék, egyáltalán nem irigylem tőled a vagyonod, azt teszel vele amit akarsz, de attól még nem kell azokba páros lábbal becsmérelve beleállni, akiknek kevesebb a keresetük és a gazdaságilag józan megoldást keresik.
Az emberek többsége örül ha egyet fent tud tartani és abból sem a legdrágábbat veszi, villanyt nagyon sok esetben második autónak vásárolnak az emberek.
Ide kapcsolódik hogy a villanyautó bőven túl van árazva: adókedvezmények (az én adómból ~ támogatásomból vett jó pár ember villanyt) nélkül, illetve az ingyen töltés megszűnésével erősen csökkent a piac, de még így is talált pl. a Tesla pár ezer dollár profitot amit elenged, csak ne szoruljon ki a versenyből -> baromira túl van árazva az EV Kínát leszámítva.
Amikor pedig eladósorba kerül egy EV, jellemzően kevesebbért megy el mint egy belsőégésű motoros autó tehát egyelőre nehéz a használtpiacon profitot kiszedni belőle.

"ICE-t kehet venni szarér hugyért" ez igaz.
"az EV meg drága még használtan is" ez is igaz.
"Spúrok vagytok, de autózni akartok!" sokan szeretnek spórolni és még tudnak olcsón autózni is (belsőégésű motorral) önsotorozás nélkül. Sok ember munkába járáshoz, esetleg család miatt, vagy pl vidéken egészségügyi okok /messze-van-a-város miatt ülnek autóba. Azt kívánni hogy akkor innentől ők tegyék le a kocsit amíg nem tudnak EV-t venni enyhén röhejes.
"Lusták vagytok, mondenhova autóval jártok." azt írtad napi szinten használod a Tesládat, akkor ezzel most magadat is minősítetted.

Egyelőre még mindig nincs megcáfolva amit írtam: speciális esetekben jó az EV, speciális esetekben éri meg üzemeltetni és fenntartani. Egyelőre még nem estek ki a csontvázak amikor elönti a használtpiacot a rengeteg degradált akksis autó, erre a problémára még várni kell pár évet.

Attól hogy trágárkodsz még nem lesznek erősebbek az érveid.