Ezt szépen összefoglaltad. Sajnálatos módon egy rakás szülőnek nevezett egyén, akiknek a gyerekei nem lettek nevelve. Ezt a szöveget magát sem tudnák értelmezni, nem hogy az általuk vétett nevelési hibákat felismerni.
Negatív példák egész közelről, a családból:
- 10 éves kis srác a nyáron rámcsörög, hogy a mostoha tesó family linkjét hogyan lehet feltörni. Ugyan is nem tudnak valamit megnézni a telóján.
- Ez kis srác legalább 5 éve a saját telefonjának a rabja, szinte antiszociális. A pénzen kívül semmilyen más értéket nem ismer.
- Most kapott junior bankkártyát. (Az szép lesz, mondom magamba. Odapattintja valamelyik játék mögé, aztán lehet keresni hová tűnik a lé)
- Bármilyen alkalomra az ajándékot csak pénzben tudja értékelni. (Tőlünk karácsonyra pulcsit kapott, de láttuk, hogy a pénzt kereste volna még a csomagban)
Mi látjuk az orbitális nevelési problémákat, de őszintén tények elé álltani a szülőket igen nehéz. Úgy hogy sértődés ne legyen.
Pozitív példák az unokáim nyomán:
- Teló nincs, csak pár percig. Amíg pl. megnézheti a videót a szülinapjáról. Megértették, tudják. Bárhol lehet teló a lakásban, nem nyúlnak hozzá. Vagy megkérdezik, hogy lehet-e?
- Nézhetnek TV-t, de csak szülői szűréssel. Vannak TV mentes időszakok rendszeresen minden nap. Megtanulták, Ők maguk nyomják ki a TV-t. Akkor is ha Mi nézünk éppen valamit. :-)
- Tudnak játszani. Bármivel, bármit. Kitalálnak történeteket, együtt játszik a két lánytestvér. Minket is bevonnak a játékba.
- YT reklámot elkapcsoltatják
- Örülnek minden apróságnak, ami ajándék.
- Hihetetlen szókincsük van, olyan kifejezéseket használnak, hogy csak lesünk. Nagyon változatosan ki tudják magukat fejezni.
Ez csak pár pro és kontra példa közvetlen közelről.
A cikkhez inkább nem szólok semmit. :-)