( apacs | 2024. 01. 01., h – 19:03 )

Ez szerintem nagyon attól függ ki milyen irányból érkezik a Rust-hoz. Aki az assembly és a C irányából érkezik, rutinos azok használatában, annak valószínűleg tényleg elviselhetetlenül nehézkesnek tűnhet a Rust a sok kötöttségével. Ugyanakkor aki a scriptnyelvek (PHP, Python, Javascript, stb.) vagy a garbage collectoros statikusan típusos nyelvek (Java, C#, Go) irányából érkezik, az kap egy igen hatékony, de biztonságos eszközt, amivel nem fogja rögtön első próbálkozásra lábon lőni magát. Programoztam C-ben (hozzáteszem nem túl sokat), de amikor azzal dolgoztam mindig ott volt a fejemben hogy minden részletre figyelnem kell, mert egyetlen apró hiba is nehezen debuggolható segfault-hoz tud vezetni. A Rust-tal sokkal bátrabban dolgozhatok, mert a fordító fogja a kezem, nem enged hülyeséget csinálni. A dolog egy másik aspektusa az emberi tényező: mindenki hibázik, a legjobb C fejlesztők is. A Rust szabályrendszere pedig segít fordítási időben megfogni nagyon sok hibát. Ha lazítani kell a merev szabályokon, akkor még mindig ott van az unsafe kód lehetősége, a Rust alacsonyszintű komponensei természetesen rendszeresen használják is ezt az opciót. Ott akár még inline assembly-t is lehet használni. A lényeg hogy ezek a kockázatos kódrészletek kis területre koncentrálódnak és remélhetőleg csak azok kezdenek el ilyesmin dolgozni akik rendelkeznek is a megfelelő tapasztalattal.